Σε συμφωνία για τη μείωση του κομίστρου των διοδίων εντός του Μαρτίου θα καταλήξει η κυβέρνηση με τις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους μεγάλους οδικούς άξονες, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης.

 

Η μείωση των διοδίων, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, θα είναι δραστική στα υπό κατασκευή τμήματα.

Θα προβλέπονται, ακόμη, διευκολύνσεις με εκπτωτικές κάρτες για τις τοπικές κοινωνίες και τους οδηγούς που κάνουν πολύ συχνά διαδρομές.

Όπως έγινε γνωστό, το Δημόσιο θα επιβαρυνθεί με την διαφορά του κόστους από τη μείωση των διοδίων, μέσα από τα προβλεπόμενα μελλοντικά έσοδά του από την εκμετάλλευση των αυτοκινητόδρομων.

Μιλώντας σε ημερίδα για τους αυτοκινητόδρομους παραχώρησης, ο κ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε επίσης ότι μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα λειτουργήσουν επτά σταθμοί διοδίων στην Εγνατία Οδό. Ο σχετικός διαγωνισμός έχει ήδη προκηρυχθεί.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, το κόστος συντήρησης της Εγνατίας υπολογίζεται σε 60 - 70 εκατομμύρια ευρώ ετησίως και είναι ανάγκη το ποσό αυτό να εξευρεθεί από τα διόδια.

Η Εγνατία Οδός, όπως είπε, είναι ένας δρόμος που έχει αλλάξει τα δεδομένα στη βόρεια Ελλάδα και την Ήπειρο, αφού για να φτάσει κάποιος, πριν την κατασκευή της, από την Ηγουμενίτσα στους Κήπους χρειαζόταν να διανύσει 820 χιλιόμετρα, κάνοντας 12 ώρες διαδρομή, ενώ ετησίως υπήρχαν 80 -90 νεκροί. Σήμερα, η διαδρομή καλύπτεται σε 6 ώρες και έχουμε 6 με 8 ατυχήματα τον χρόνο.

Αναφερόμενος στο κίνημα «Δε πληρώνω», ο υφυπουργός είπε ότι όσοι αρνούνται να πληρώσουν διόδια ας βγουν να πουν ποιος άλλος τρόπος υπάρχει για τη χρηματοδότηση των έργων και κατηγόρησε τη Ν.Δ. ότι στα δύσκολα κρύβεται.

Αναφερόμενος στο ευρωομόλογο για τα έργα, είπε ότι είναι μια πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που και η Ελλάδα υιοθετεί.

Ο κ. Μαγκριώτης διευκρίνισε ότι τα οφειλόμενα από ΦΠΑ στις κατασκευαστικές εταιρείες των οδικών αξόνων, ύψους 51 εκατ. ευρώ, έχουν διευθετηθεί και σήμερα θα καταβάλλονταν τα υπόλοιπα 25 εκατ. από αυτά.

Τις τελευταίες ημέρες βρέθηκαν στην Ελλάδα εκπρόσωποι των 43 τραπεζών που χρηματοδοτούν τα έργα προκειμένου να διαπιστώσουν την πορεία υλοποίησής τους. Μεταξύ άλλων, επισκέφθηκαν το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί που κατασκευάζει η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο».

Οι συγκεκριμένες τράπεζες συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις που γίνονται με το υπουργείο Υποδομών.

πηγή.tanea.gr