Επτακόσιοι τόνοι χάλυβα, έξι χιλιάδες κυβικά μέτρα σκυρόδεμα, είκοσι χιλιάδες επτακόσια μέτρα συρματόπλεγμα και χιλιάδες μέτρα λεπιδοφόρου σύρματος θα χρησιμοποιηθούν προκειμένου να πάρει μορφή ο περίφημος φράκτης στον Έβρο. Πλέον, οι μηχανές έχουν ανάψει και οι μπουλντόζες περιμένουν να σταματήσουν τα χιόνια και οι βροχές προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα για την ανέγερση του έργου.

Άλλωστέ, πριν λίγες ημέρες, η σύμβαση ανάθεσης κατασκευής του τείχους υπεγράφη μεταξύ της Διεύθυνσης Τεχνικών της Αστυνομίας και της αναδόχου εταιρείας «ΔΑΓΡΕΣ ΑΤΕ» και το μόνο που απομένει για να αρχίσουν οι εργασίες είναι η βελτίωση των καιρικών συνθηκών. Φυσικά, η κατασκευή θα περιλαμβάνει εγκατάσταση θερμικών καμερών και αισθητήρων σε σταθερά σημεία, on line σύνδεση με κέντρα ελέγχου, ειδικά οχήματα 4χ4 για περιπολίες εξοπλισμένα με κάμερες και ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά, ακόμη και ελικόπτερο για εναέρια εποπτεία. Και όλα αυτά καθώς τις τελευταίες εβδομάδες, παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα στον ποταμό Έβρο από εκατονταδες λαθρομετανάστες που προσπαθούν να περάσουν με πλαστικές βάρκες στην Ελλάδα. Μέχρι στιγμής, έντεκα λαθρομετανάστες βρέθηκαν νεκροί ενώ μέχρι το τέλος του χειμώνα ο αριθμός αναμένεται να μεγαλώσει.

Μόνο το 2011, περίπου 55.000 Ασιάτες και Αφρικανοί συνελήφθησαν καθώς προσπαθούσαν να εισέλθουν λαθραία στη χώρα ενώ άγνωστος παραμένει ο αριθμός των λαθρομεταναστών που κατάφεραν να εισχωρήσουν και να φθάσουν στο κέντρο της Αθήνας.

Μετά τη συγκατάθεση της Τουρκίας για την κατασκευή του έργου και τη δημόσια διαβούλευση, ο φράχτης αναμένεται να πάρει …σάρκα και οστά και να ολοκληρωθεί στο τέλος του καλοκαιριού. Ήδη, έχουν ανοιχτεί 18 τρύπες που θα τοποθετηθούν οι ενισχυμένες κολώνες στήριξης ενώ όπως τονίζει στο protothema.gr ο κ. Πέτρος Δαγρές πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ΔΑΓΡΕΣ ΑΤΕ «Ο φράχτης, θα καλύπτει τα χερσαία σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας. Έχει μήκος 10.350 μέτρα. Είναι δύο σειρές ισχυρό συρματόπλεγμα, το οποίο στηρίζεται σε χαλύβδινους γαλβανισμένους στύλους. Τα δύο συρματοπλέγματα μεταξύ τους, έχουν απόσταση 1.20 μέτρα.

Από τη μεριά της Τουρκίας το ύψος του συρματοπλέγματος είναι 2.5 μέτρα και από την πλευρά της Ελλάδας είναι 3 μέτρα. Αυτό το ενδιάμεσο, το 1.20 μέτρα, καλύπτεται από κονσερτίνες. Δηλαδή, λεπιδοφόρα κουλουροειδή συρματοπλέγματα σαν αυτά που χρησιμοποιούνται στο στρατό και τις φυλακές. Αυτά σε ύψος καλύπτουν τις σειρές και ξεπερνούν τα 3.5 μέτρα» εξηγεί ο κ. Δαγρές και συμπληρώνει «Για τους πεζούς το τείχος είναι αδιαπέραστο. Η στήριξη των χαλύβδινων στύλων οι οποίοι συνδέονται μεταξύ τους, θεμελιώνονται σε πασσάλους βάθους 2.5 μέτρων. Ο φράκτης, σε καμία περίπτωση, δεν μπορεί να ανατραπεί γιατί είναι γερά θεμελιωμένος. Τα θεμέλια του τείχους είναι ισχυρά». Τα σκυροδέματα θεμελίωσης είναι περίπου 6000 κυβικά μέτρα σκυρόδεμα, το συρματόπλεγμα που είναι δύο σειρές είναι 10.350 μέτρα η μία σειρά και 10.350 μέτρα μήκους συρματοπλέγματος η άλλη και ο χάλυβας που θα χρησιμοποιηθεί για τη στήριξη τους είναι περίπου 700 τόνοι» τονίζει ο κ. Δαγρές.

Το συστημα ασφαλειας που θα πλαισιωνει τον φρακτη θα περιλαμβανει θερμικές κάμερες που θα σαρώνουν το πέρασμα του Έβρου και ακόμη και όταν θα πέφτει πυκνό σκοτάδι ή έντονα καιρικά φαινόμενα, η παραμικρή κίνηση θα ανιχνεύεται. Έτσι, όλα σχεδόν τα περάσματα του Έβρου θα μπλοκάρονται ηλεκτρονικά ενώ οι αστυνομικοί που θα περιπολούν με σκυλιά και τα ελικόπτερα θα εντοπίζουν άμεσα τους λαθρομεταναστες.

«Οι εργασίες, επειδή τώρα οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν, υπολογίζουμε να ξεκινήσουν τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου. Η προθεσμία, για την ολοκλήρωση είναι πέντε μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Δηλαδή το έργο θα είναι έτοιμο μέσα στο Σεπτέμβριο. Το έργο είχε προϋπολογισμό 5.5 εκατομμύρια με το ΦΠΑ και με την έκπτωση η σύμβαση που έχουμε υπογράψει εμείς είναι περίπου 3.2 εκατομμύρια ευρώ», καταληγει ο κ. Δαγρες.

πηγή.protothema.gr