Η οδική ασφάλεια αποτελεί ύψιστης σημασίας ζήτημα, και η Κομισιόν, αναγνωρίζοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν, στρέφει την προσοχή της στους οδηγούς άνω των 70 ετών. Στατιστικά στοιχεία καταδεικνύουν την εμπλοκή τους σε τροχαία ατυχήματα, φέρνοντας στο προσκήνιο την ανάγκη λήψης αυστηρότερων μέτρων.
Προτάσεις τίθενται στο τραπέζι, με στόχο την ενίσχυση της οδηγικής ικανότητας των υπερηλίκων οδηγών. Εκτενέστεροι ιατρικοί έλεγχοι και η πιθανότητα πρακτικής εξέτασης οδήγησης, αποτελούν μερικές από τις εξεταζόμενες επιλογές.
Ενώ η θέσπιση ορίου ηλικίας για την οδήγηση δεν έχει υιοθετηθεί, η Κομισιόν προτείνει εναλλακτικές λύσεις. Η συμπλήρωση μίας αυτοαξιολόγησης της οδηγικής ικανότητας ή η υποβολή σε ιατρικές εξετάσεις κάθε πέντε χρόνια, τίθενται ως υποχρεωτικές για την ανανέωση του διπλώματος οδήγησης για τους πολίτες άνω των 70 ετών.
Πάντως, οι αντιδράσεις ποικίλλουν. Υπουργοί Μεταφορών εκφράζουν ανησυχίες για πιθανές ψηφοθηρικές σκοπιμότητες, ενώ ασφαλιστές και σχολές οδηγών προτείνουν εναλλακτικές λύσεις. Οι ασφαλιστές εστιάζουν στην ανανέωση των αδειών οδήγησης κάθε πέντε χρόνια, μέσω μίας αυτοαξιολόγησης, ενώ οι σχολές οδηγών προκρίνουν την υλοποίηση υποχρεωτικών μαθημάτων οδήγησης για άτομα άνω των 75 ετών.
Είναι σαφές ότι ο διάλογος για την οδική ασφάλεια και τους ηλικιωμένους οδηγούς οφείλει να συνεχιστεί. Η αναζήτηση μίας ισορροπίας, που να διασφαλίζει τόσο την αυτονομία των πολιτών όσο και την προστασία τους στους δρόμους, αποτελεί ύψιστης σημασίας ζήτημα. Μόνο μέσω ενός ειλικρινούς και εποικοδομητικού διαλόγου, θα μπορέσουμε να διαμορφώσουμε ένα αποτελεσματικό πλαίσιο μέτρων, προς όφελος όλων.